Як навчитися турбуватися про себе
Травень – місяць, коли про ментальне здоров’я говорять голосніше. Бо у травні щороку в Україні і світі проводять Місяць обізнаності про ментальне здоров’я. Ця ініціатива започаткована у 1949 році у США неурядовою організацією Mental Health America. Вона мала на меті просту, але дуже важливу річ: допомогти людям краще зрозуміти, що таке ментальне здоров’я, зменшити стигму навколо нього та заохотити до профілактики.
Ментальне здоров’я – це непомітний, але водночас головний двигун людини, що дозволяє не лише повноцінно жити, а й ефективно функціонувати у суспільстві. Регулярне піклування про власний стан може наштовхнути на відкриття внутрішнього джерела сили, що допоможе пройти крізь складні часи. Тому дбати про своє ментальне здоров’я – така ж базова необхідність кожної людини, як і дбати про здоров’я фізичне. Ментальне та фізичне здоров'я – нерозривне ціле.
З 1 травня в Україні і у нашому закладі стартував Місяць обізнаності про ментальне здоров'я. Педагогічна і психологічна служба активно акцентувала увагу на ментальному здоров'ї вихованців у час воєного стану. Діти старонно досліджували та навчалися, як швидко і якісно заспокоїти себе в стресовій ситуації. В час воєного стану це особливо актуально. В цей час ментальне здоров'я дітей може серйозно страждати через тривогу, страх, втрату рутини та порушення сну. Важливо забезпечити дітям відчуття безпеки, підтримку та спілкування, а також допомогти їм пережити стресові ситуації.
З метою розширення знань про ментальне здоров'я були проведені заходи:
-оформлення інформаційного стенду до всесвітнього Дня ментального здоров'я «Бережіть ментальне здоров'я!»;
-іформаційні заняття з елементами тренінгу «Ти як?», «Що таке ментальне здоров'я?»;
-забезпечення на належному рівні доступності надання послуг психічної допомоги для дітей в умовах воєнного стану;
-акція «Кульку повітряну бери - ментальне здоров'я своє бережи!»;
-гра - експеримент «Повітряна кулька така ж тендітна як наше ментальне здоров'я»;
-бесіди, дискусії лекції «Що таке ментальне здоров'я?», «Що таке стрес на думку дітей?», «Як реагує наше тіло на стрес?»;
-проведення дихальних технік «Квіточка - свічечка», прийоми саморегуляції «Щоденник вдячності», «Книжка з малюнком», «Струси з себе стрес».
Також, вихователями були створені різноманітні пам'ятки для батьків:
- "Як говорити з дитиною про тривогу та війну мовою безпеки";
- "Ритуали стабільності та спокій вдома";
- "11 заповідей Марії Монтессорі".