Національно-патріотичне виховання дітей
Вишиванка – національна святиня, бо символізує собою і несе в собі духовне багатство, високу мудрість і традиційний зв'язок багатьох поколінь – зв'язок, що не переривається віками.
А. Багнюк «Символи українства»
10 листопада, ми святкуємо Міжнародний день вишивальниць – день, присвячений усім, хто творить красу за допомогою голки, ниток і бісеру .
Вишивка – це мистецтво, яке передається з покоління в покоління, зберігаючи культурні традиції та додаючи нові відтінки в сучасний світ. Для українців цей день є нагадуванням про силу творчості, яку ми вкладаємо в кожну роботу.
Сьогодні українська вишиванка всюди: без неї не обходиться жодне національне свято, вона є невід’ємним елементом гардеробу багатьох людей, вищивкою оздоблюють інтер’єр, без вишитого рушника важко уявити будинок справжнього українця… Відтак, популярність вишивки не слабне.
Тож одягаючи вишиванку, ми не тільки шануємо та зберігаємо українські народні традиції, а ще й популяризуємо та поширюємо вплив української культури.
Сьогодні , 11 листопада і наш садочок не оминув цей день. Вихователями було організовано захід, у вигляді вікторини, де було звернено увагу на кольорит українського народу.
Мета заходу:
- сприяти розвитку пізнавального інтересу дітей до історичного минулого українського народу, його культури, звичаїв і традицій;
- розкрити цінність унікального витвору українського декоративно-прикладного мистецтва – вишиванки, її оберегову значимість;
- розкрити ціність вишивальниць,їхньої кропіткої і тяжкої праці.
Завдання
- Знайомити дітей з національними цінностями українського народу.
- Залучити дошкільників до української спадщини, до світу народного декоративно – ужиткового мистецтва.
- Познайомити вихованців із вишиванкою, історією її виникнення та її обереговим значенням.
- Спонукати дітей одягати вишиту сорочку як на свята, так і щодня.
- Домогтися осмислення значення вишивки в житті українського народу, вироблення духовної потреби берегти її як сімейний скарб, як оберіг.
- Розширити знання про символізм вишивки.
- Вчити розуміти і поважати споконвічні традиції, звичаї, та обряди нашого народу.
- Формувати у дітей позитивні емоції: радість, відчуття прекрасного під час ознайомлення з традиціями, звичаями та оберегами українського народу.
- Формувати емоційно-пізнавальну активність дітей.
- Збагачувати активний словник дітей, розвивати спостережливість, мовленнєву культуру та активність, бажання, вміння передавати свої відчуття.
Кожна група віднеслася до теми відповідально і прикрасила зали виликою кількістю вишитих рушників. Так було гарно, що здавалося , що ми побували у справжній стародавній світлиці.
Молодша група під керівництвом виховательки Л.М. Рудяки створили творчу композицію . Малята старанно приклеювали орнамент на заготовку української вишитої сукні. Аплікацію назвали "Чарівна сукня справжньої україночки".
Вихователь середньої групи Л. М. Стародуб збагачувала знання діток про кольори рушника. Діти мали змогу обрати улюблений колір і отримати роз`яснення, що він означає.Також, розглядали візерунки, які найчастіше трапляються на вишитих сорочках.
У старшій групі було проведено майстер-клас вихователькою О.В. Авраменко. Вона показала, як правильно тримати голку (муляж голки у вигляді палочки) і навчила вишивати квадрат голкою. Дітям дуже сподобалося.
Хочемо подякувати кожній вишивальниці, що популяризують українську вишивку і дають змогу цілому світу насолоджуваця цим витвором їхніх недоспаних ночей.