-
У Степанецькому ЗДО вихователь Баланович Оксана Леонідівна бере участь у проєкті «Думай на рівних».
Проєкт “Думай на рівних” створений світовими лідерами думок у галузі освіти, психології, прав людини та нейронаук для дітей віком 3-6 років задля розвитку їх соціально-емоційого інтелекту.
В Україні наразі триває пілотне втілення 4 рівня програми. Він розроблений спеціально для дітей, що перебувають у травматичних умовах (військові дії, біженство тощо).
Як працює проєкт
Проєкт «Думай на рівних» («Think Equal») призначений для дітей дошкільного віку й базується на наративі (розповіді – історії). Вважається, що наратив є рушійною силою, яку може сприяти досягненню позитивних змін у житті дітей. Зміни, що починаються на рівні окремої особистості, зрештою переходять на суспільний рівень, сприяючи більшій соціальній згуртованості.
Проєкт допомагає сформувати такі думки:
- «У мене є чітке уявлення про те, хто я»;
- «Я вмію подбати про себе»;
- «Я вмію піклуватися про інших»;
- «Я вмію спілкуватися»;
- «Я вмію робити внесок і творити»;
- «Я мислю критично».
Проєкт розрахована на 90 годин, що викладаються протягом 30 тижнів (1 урок – 1 година, 3 уроки на тиждень). У плані уроків вказана рекомендована для використання лексика, що є простою і зрозумілою дітям. Також дитина є активним учасником процесу навчання, розмірковуючи над запитаннями, ділячись переживаннями та дізнаючись більше один про одного.
Проєкт наповнений творчими завданнями, руховими активностями та креативними поробками для групи дітей. Книжки були розроблені та оцінені провідними спеціалістами спеціально для цієї програми для максимальної відповідності віку та компетенціям розвитку.
Матеріали використовуються повторно з року в рік з новими групами дітей, після першого року додаткове фінансування не потребується.
Розповіді (казки), що використовуються в цьому процесі, базуються на культурі, досвіді та житті самих дітей, а також знайомлять їх із культурою, досвідом і життям інших людей. Вони створюють відчуття безпечного світу, в якому діти можуть дізнаватися про емоції, стосунки й точки зору інших людей. Розуміння таких речей важливе для дітей, оскільки допомагає їм орієнтуватися в складнощах реального світу та отримувати знання та досвід вирішення проблем.